Faktura

Etter innføring av Elhub i februar 2019 har det kommet nye regler for fakturering.  Kraftleverandøren blir også det viktigste kontaktpunktet for deg om du har spørsmål knyttet til strøm- og nettleieavtale, faktura og forbruk.
 


Koronaviruset fører til mye usikkerhet

Har du utfordringer med å betale din faktura?
Er du permittert eller har mistet inntekten din på grunn av Koronakrisen?

Her kan du enkelt utsette betaling av din faktura. Den enkleste måten å gjøre dette er å gå inn på «Min side» øverst til høyre på denne siden.

Ønsker du å snakke med en av våre medarbeidere kan du kontakte oss ved å fylle ut kontaktskjemaet og du hører fra oss i løpet av noen dager.

 

 

Ofte stilte spørsmål

Ta kontakt med din kraftleverandør angående din faktura. 

Unntak! 
Inntil du velger deg en kraftleverandør har nettselskapet plikt til å levere strøm til alle nettkunder, dette kalles leveringsplikt og er kun ment som en midlertidig ordning inntil du har skaffet deg en kraftleverandør. Dette sikrer at du får strøm i kontakten selv om du ikke har inngått avtale med en ordinær kraftleverandør. Så lenge du mottar leveringspliktig strøm, betaler du ventetariff. Ventetariffen er mye dyrere enn ordinære strømpriser!

Les mer om Ventetariff

Nettleien faktureres månedlig. 

Ja, de fleste kraftleverandører som lever strøm i vårt nettområde tilbyr såkalt samfakturering med både strøm og nettleie. Her finner du en oversikt over kraftleverandører som leverer strøm i vårt nettområde.

Ingen av de overnevnte?

Vi er her for å hjelpe deg. Om du ikke finner svaret over kan du ta kontakt med oss via telefon eller kontaktskjema.

Gå til kontakt

Fant du hjelp?

Gi oss gjerne en tilbakemelding. Det betyr mye :)

Sist endret: 26. Mars 2020 - 11:39

Denne hjemmesiden bruker informasjonskapsler (cookies)

Hvis nettleseren din er satt til å godta informasjonskapsler, vil vi anse dette som at du godtar vår bruk av informasjonskapsler. Les mer